Een monteur in een potje
Dat is iets wat ik best wel vaak hoor als ik onderweg ben en praat over additieven. Dat zie ik anders en het is ook een vorm van omdenken. Wat doen additieven en wat voor rol speel ik als adviseur in dit hele verhaal? Dat leg ik je hier uit.

Omdenken
Ergens snap ik de de uitspraak van "Monteurs in een potje" wel. Dit merk ik het meest, als ik voor het eerst bij een bedrijf kom. Ze hebben een concurrerend product staan en daar doen ze niks mee. De verkoper van dit product heeft allemaal gouden bergen beloofd. "Doe dit potje in de benzine en je olieverbruik is verleden tijd." Even kort door de bocht gezegd. Ja en zo werkt het uiteraard niet. Er wordt namelijk iets heel belangrijks overgeslagen in dit verhaal en dat is de techniek in de auto. Pas als je dat weet en je weet wat je producten doen kan je echt een goed advies geven. Dat is onze visie.
Met de nodige regelmaat krijgen we als dealer van de DUPAG Group informatiesessies over techniek en de werking van motorsystemen. Daarnaast hebben we kennissessies over brandstoffen en over de werking van MecaTech producten. Want kennis is macht, wordt er wel eens gezegd. En onze kennis delen we, maar onze ervaringen ook. Tijdens gesprekken met klanten, leer ik bijna dagelijks bij. Soms over technische storingen die niet eens in mijn vakgebied zitten en ook die kennis deel ik regelmatig met mijn klanten. Dus ik lever niet alleen producten, maar ook kennis. Die kennis is altijd gratis voor jou als klant van PEDJA Liquids.

We maken schoon op moeilijke te bereiken plekken
Wat doen de additieven van MecaTech en Cobra-Clean dan? Reinigen, zo simpel is dat. En dat doet het op de plaatsen waar je niet makkelijk bij komt in de motor, brandstoftank, leidingen, pompen en injectoren bijvoorbeeld. Vervuiling is een feitelijk fenomeen en één van de grootste storingsveroorzakers bij een brandstofmotor. Kool, roet, as of mengsel met roet en olie kan overal tussen of op komen te zitten.
Laat me nou als voorbeeld een olieschraapveer nemen. Als daar kool bij komt, dan gaat deze vast zitten en de oliedoorstroomgaatjes gaan dicht zitten. Het gevolg is dat de olie niet meer terug afgevoerd wordt naar het carter, dit blijft dan in de verbrandingskamer en dat wordt daar verbrand. Olieverbruik is het gevolg. (dit is even de korte uitleg)
Als je dat op wil lossen, dan kan je twee dingen doen. De motor uit elkaar halen en dan dit schoonmaken of eventueel vervangen. De kosten voor deze operatie zijn hoog doordat het veel tijd kost. En net als op de foto met de monteur in de vaatwasser kan je zelf niet in de motor klimmen en het daar schoonmaken. De andere optie is een goeie reiniger gebruiken en die hebben we! De producten van MecaTech en Cobra-Clean doen wat ze moeten doen dat hebben ze de afgelopen jaren wel bewezen. Ze maken schoon wat vervuild is en dat is wat je wil van een reiniger.

Leren omgaan met additieven.
Regelmatig kom ik bij auto's waarbij een storing is door vervuiling. Soms is het iets wat regelmatig voor komt en kan ik het snel uitleggen of ik geef je als klant van PEDJA Liquids dan, gratis, een handige Stap-voor-stap Hierin staat op papier de stappen die je moet doorlopen om een probleem op te lossen. Deze Stap-voor-stap's zijn ontwikkeld door de DUPAG Group en zo kan je weer verder. Ik heb ze zelfs voor je in een handig boekje zodat je alle veel voorkomende vervuilingsproblemen handig kan oplossen. Stuur een mail naar yedema@dupag.nl om deze aan te vragen.
Soms is het helaas wat lastiger inschatten hoe je een echt werkende oplossing kan aandragen. Dan ga ik verder kijken, vaak bij jou op locatie. Wat voor data komt er uit de uitleescomputer, kijk ik in de motor met een videoscoop. Dan ga ik na of het is op te lossen met reinigen. Ik weet wel dat er geen "monteur in het potje zit" die lekker aan de slag gaat om het kool van de inlaatkleppen af te schrapen. Of weer het hoonpatroon weer netjes gaat maken. Nee, alles wordt schoon en daardoor kunnen prestaties weer verbeteren. De producten zijn dus een gereedschap om iets voor elkaar te krijgen.
Je draait ook niet een schroef ergens uit of in met je vingers. Daarvoor pak je een schroevendraaier en je hebt geleerd welke schroevendraaier je nodig voor de schroef die er in zit. Alleen dat leerde je op school of van je vader of moeder al toen je jong was.
En ik leer je heel graag uit hoe je ons gereedschap gebruikt.
Wil je ook weten hoe je onze additieven op goeie manier kan inzetten?
Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek. Dat kunnen we eens kennismaken en leg ik je graag uit over de kwaliteiten van onze producten.